Meta description vracia úder

Nedávno sa objavili články, ktoré písali o revolúcii vo vyhľadávaní. Išlo o vyhľadávač Google a úpravu jeho vyhľadávania na spôsob sociálnych sietí. Niektorí označili túto novinku za koniec optimalizácie pre vyhľadávače. Je to skutočne tak?

Už od začiatku bolo zrejmé, že článok o radení výsledkov používateľmi vo vyhľadávači Google si vysvetlí väčšina ľudí zle. Niektorí ho označili za koniec optimalizácie pre vyhľadávače, väčšina to však chápe iba ako zaujímavú novinku.

A čo to skutočne znamená pre optimalizátorov?

Dokopy nič. Až teraz totižto začína tá pravá optimalizácia pre vyhľadávače. Doteraz sme museli počúva názory špekulantov, ktorí tvrdili, že na dobrú optimalizáciu stačí iba správne vyplnený tag title, niekoľko nadpisov na stránke a dostatočná hustota kľúčových slov. Teraz sme dostali do daru vynikajúci argument, ktorým im môžeme oponovať a naznačiť, že obsah je kráľ.
Môže na vás odkazovať milión stránok, ak si používateľ dá niečo vyhľadať a nezobrazí sa popis, ktorý očakáva, na web proste neklikne (a ani si ho neposunie vyššie vo výsledkoch vyhľadávania). Je úplne jedno, či bude popis generovaný z obsahu webu, alebo pôjde o text z meta description. Ak je niekto pri optimalizácii posadnutý spätnými odkazmi, väčšinou na samotný obsah zabúda.

Prečo som vlastne spomínal meta description?

Ľudia majú možnosť zoradiť si výsledky podľa seba. A myslím si, že sa v prvom rade budú rozhodovať podľa toho, čo bude v titulke (čiže vlastne v title webu) a v popise webu. Jedna z možností ako ovplyvniť popis webu je zvoliť správny text pre meta description. Aj keď niektorí odporcovia meta tagu description určite poznamenajú, že je lepšie venovať energiu obsahu ako tomuto "nepotrebnému" tagu.

Jedno je však isté - určite nenastal koniec SEO. Pretože, aby si používateľ mohol zoradiť výsledky tak, ako uzná za vhodné, musia sa stránky k nemu najprv dostať. Určite je všetkým jasné, že web, ktorý nebude na prvých stránkach v Google, si nikto vyššie ani neposunie. A o to tu celý čas ide.

Autor: shaggy Kategória: Mr. Internet Publikované: 24.11.2008

Komentáre

[#1 tybi 24.11.2008, 21:34:01, web]
Všetko v článku je samozrejme pravda, len nevidím ten vrátený úder meta description. Hlavne, ak je meta description tejto stránky prvá veta článku. To akoby tu ani nebol.

[#2 Marián Kohn - Fidelis 08.09.2010, 16:33:45, web]
obsah tagu meta description sa napriklad generuje aj pri umiestnovani odkazov v niektorych socialnych sietach na osobnu nastenku, sluzi totiz ako perex odkazovanej stranky ;-)
takze aj taketo vyuzitie ma tento meta tag neorientujme sa len na vyhladavace, ale skor na pouzivatelov ved oni nas v konecnom dosledku zaujimaju, nie nejake algoritmy, ktore sa aj tak stale menia, tie su len prostriedok, ale cielom webu je pritiahnut navstevnikov ;-)

Pridať komentár

Polia označené hviezdičkou * sú povinné.







rss