Čitatelia Mediálne.sk: Chceme späť Bohumila!

Už dávno som chcel napísať článok o tom, ako (ne)redizajnovať svoj web, ale bol som lenivý hľadať príklady. Našťastie sa v tomto prípade usmiala šťastena a zoslala mi pomocné barličky v podobe redizajnu Etrend.sk a Medialne.sk.

Návod na použitie

Viete, ako zistíte, že k redizajnu pristupujete zle?
Jednoducho, ak sa prichytíte pri písaní návodu, nie je všetko s kostolným poriadkom.

A viete, ako zistíte, že ste aj to zlé pokazili?
Zistíte to tak, že ten návod ukryjete tak dobre, že ho bez ďalšieho návodu nenájdete. Ak nájdete na tomto obrázku odkaz na návod do 5 sekúnd, ste dobrí.

Kedy sa redizajn skutočne neoplatí

Naozaj vám neodporúčam redizajnovať, ak na to nie ste pripravení. A už vôbec nie, ak by vám redizajn mohol uškodiť. Ako vlastne zistíte, že nie ste pripravení? Odpoviete si na niekoľko otázok:

Medialne.sk považujem za dobrý web a rád ho čítam. Nehovorím, že starý dizajn bol dokonalý, ale určite bol lepší ako to, čo sa tam objavilo teraz. Napríklad po stránke použiteľnosti bol na tom lepšie - minimálne ste k nemu nepotrebovali návod. A tiež je pre mňa nepochopiteľné, prečo si namiesto príjemného redizajnu vybrali gýčovitý návrh (a to nie som jediný, kto si to všimol).

Operácia sa podarila, pacient zomrel

Nevymenoval som všetky chyby, na ktoré som narazil, na to by nestačili ani tri články. Detaily ako napríklad nedotiahnuté riadkovanie, či rozbité texty v článkoch beriem ako daň za prechod na novší systém. Aj keď je otázne, či to bolo vôbec nutné a či sa to nedalo pripraviť vopred... alebo ako sa hovorí - keď sa chce, všetko sa dá.

A jedna pripomienka na záver - dúfam, že sa blogy vrátia do starých kolají a pri čítaní nás bude opäť vítať fotka Bohumila Stejskala a ideálne žiarovky.

Autor: shaggy Kategória: použiteľnosť Publikované: 02.08.2009

Komentáre

[#1 rony 03.08.2009, 00:55:56, web]
jedno plus tam zostalo: v textoch clankov sa nesnazia linky "vyznacovat" vsetkymi moznymi kombinaciami vratane inej farby a popiskami "tututu" a proste pouzili opat to najlogickejsie - podciarknutie :-) Bal som sa, ze zasa vyhra nejaky zhuleny grafik s pomatenymi "veducimi projektu" :-)

Nastastie TOTO zostalo a je to tak dobre :-)

[#2 Mona 03.08.2009, 08:53:24, web]
No, ja by som nový dizajn Medialne.sk nenazvala gýčovým. Pri gýči sa totiž predpokladá, že sa bude ľúbiť väčšine ľudí. Ale hento sa zatiaľ nestretlo so žiadnym obdivom. Ani u profesionálov, ani u amatérov a najmenej u čitateľov.

Urobiť jednoduchý a prehľadný web je práca pomerne náročná. Bohužiaľ, Medialne.sk dopadlo ešte horšie ako Týždeň [www.tzyden.sk]. Podľa rukopisu je vidieť, že oba weby pochádzajú od jedného autora.

Kým web Týždňa vyzerá len nudne a lacno oproti tomu, ako vyšperkovaný je časopis, Mediálne.sk vyzerá starodávne. Preto je ten redizajn naozaj krokom späť. Pozadie webu, ktorý tvori prechod medzi niekoľkými farbami sa používalo cca pred 10 rokmi. Aj móda nadpisov vysádzaných serifom prehrmela tak pred piatimi rokmi. Pri webe takého rozsahu nemôžu byť jediným deliacim prvkom prázdne miesta. Drobný serif, ktorý tvorí 90% tutilnej stránky je úplne nečitateľný.

Naozaj neviem, aké pohnútky viedli E-Trend k odmietnutiu prepracovanejšieho návrhu od Abaffyho. No myslím si, že tento ich spiatočnícky postup sa v najbližšej dobe odzrkadlí na návštevnosti Mediálne.sk.

[#3 scheibi 03.08.2009, 10:16:43]
Ani mne sa nepáči nové Medialne.sk. Podobný článok nájdeš na mojom blogu www.medialko.blogspot.com.

[#4 Tomas Abaffy 03.08.2009, 10:26:21, web]
Ano, novy Tyzden.sk aj nove Medialne.sk robila ta ista firma Monogram Technologies.

Moj novy dizajn z oktobra 2008 bol odozdany a najprv som bol v tom, ze sice budu mat redakcny system (CMS) od inej firmy (spominany Monogram), ale chapal som to tak, ze odomna pouziju iba novy dizajn (dal som ho pred par dnami par screenshotov na moj blog http://www.abaffy.net/ ) s tym ze v inom redakcnom systeme. Fakt nechapem preco robili uplne iny dizajn.

Ked som pocul, ze nepouziju moj dizajn, ale budu mat iny, myslel som si ze etrend a medialne budu mat spolocny (rovnaky dizajn) len medialne bude v inej farbe. A fakt som bol nemilo prekvapeny, ked som zbadal to co vzniklo.

Samozrejme niektori ludia si zvyknu. Ja osobne si asi nezvyknem, mna osobne nebavi televizia, radia, tlac, mna bavil viac menej len internet a trochu reklama, a vyzera to tak ze asi zacnem chodit na strategie.sk, lebo tie su krajsie (aj ked nie su krasne):D

[#5 Peter 03.08.2009, 11:16:40]
Súhlasím s negatívnymi názormi!

[#6 tomas61 04.08.2009, 15:39:33]
Naozaj nechapem, preco dizajn medialne.sk takto sprznili. Od Monogramu som videl naozaj pkne a prehladne weby, ale medialne a .tyzden im veru nevysli...zeby tie teplá? :)

[#7 frco 14.08.2009, 15:39:09, web]
Ach :) co sa clovek nedozvie. Ja som bol osloveny s redizajnom etrendu v JULI 2008 a dizajn som posielal v AUGUSTE 2008. K dizajnu vtedy neboli ziadne specialne poziadavaky, mal byt ak si dobre pamatam hlavne FRESH. Dizajn som vyrabal predcasne z vlastnej vole, ako prilohu k ponuke.

Vualaaaa http://etrend.frco.sk

Ako sa to potom vyvynulo pisem na svojej homepage v novinkach.

[#8 Mona 14.08.2009, 16:34:16, web]
Fíha. Jeden lepšejšejší ako druhý. Paradoxne vybrali úplný šit.

[#9 Mona 14.08.2009, 16:56:41, web]
Frco: Ešte k tej tvojej správe v novinkách. Si ty veliký vizionár, ale slabý manažír. Nestihli by ste spraviť systém? Mali ste predať Typo 3 + Wordpress a všetkých v eTrende ošáliť, že budú mať super namakaný systém a budú môcť pridávať obrázky a grafy (pozn. do dnešného dňa som nezaznamenala obrázky ani grafy). :D

[#10 frco 14.08.2009, 17:40:59, web]
Mona > :D hehe, to mas pravdu, manager teda niesom, co je ale lepsie - niesom ani klamar. Dostali presne to co chceli, dobre im tak. Dneska mame krasne CMSko, ktore nejaky monogram a im podobni v zivote mat nebudu.

[#11 Mona 14.08.2009, 18:38:41, web]
Jasné. Vy budete asi firma so zahraničným know-how. Lebo Slováci podnikajú štýlom, ako klienta čo najviac odrbať. Len málokedy im záleží na takých veciach, ako dobrá povesť a pod. A potom sa ešte zmôžu na trápnu reklamu o tom, aby ľudia nekupovali v zahraničí.

[#12 Patrik 16.08.2009, 18:19:28, web]
Uf, tak eTREND je fakt bieda. Školácke chyby ako nesprávne narábanie s farbami popredia a pozadia elementov ten "portál" dávajú po technickej stránke do webdizajnérskeho stredoveku. Narábanie s veľkosťami, resp. úplná ignorácia možnosti zmeny veľkosti textov v obsahových blokoch tvoria kombináciu, ktorá degraduje základné pravidlá použiteľnosti na náhodný zhluk bitov. :-/

BTW: Frco, tie návrhy sú parádne, grafika ma hneď "chytila"..., ALE vyzerá to ako pre časopis - je to spútané do fixných rozmerov ako plagát, web má trocha iné pravidlá. Jediný odkaz na stránke vyzerá byť link na video z titulky. IMHO: ak sa pri takomto návrhu nechytí rezať layout profík, dopadne to z hľadiska výslednej použiteľnosti častokrát podobne ako súčasný eTREND. Škoda.

Pridať komentár

Polia označené hviezdičkou * sú povinné.







rss