Ako na správny mailing

Nedávno som dostal reklamný e-mail z martinus.sk. Zvyčajne taký mail iba rýchlo prebehnem očami a ak ma niečo zaujme, tak na to kliknem. Klikol som aj teraz a čakalo ma prekvapenie.

Nie je veľa firiem, u ktorých nakupujem cez internet. A ešte u menej firiem mám zapnuté odosielanie reklamných mailov. Túto oblasť majú slovenské firmy asi najhoršie zvládnutú. Buď majú problém s gramatikou, niektorí majú problém s frekvenciou rozosielania (proste ma spamujú každý týždeň, niekedy aj častejšie), alebo sú aj takí, ktorí kašlú na gramatiku a dokážu vám zahltiť schránku dvoma mailami za týždeň (z toho dôvodu som zrušil zasielanie e-mailov napr. z Gorily).

Keď mi prišiel mail z Martinusu, zaujala ma iba prvá séria Simpsonovcov.
Viac ako samotná ponuka ma však prekvapil rozdiel v cenách v e-maili:
Ukážka z e-mailu
a na stránke:
Stránka Martinus-u

Ako mohol vzniknúť taký rozdiel v cene? Jednoducho, môže za to konkurencia. Stačí ak si pozrieme web už spomínanej Gorily:
Stránka Gorily

Správanie Martinus-u nie je vôbec nezvyčajné. Ak sa chystáte rozposielať reklamnú poštu, môžete sa na tomto prípade poučiť. Dajte si pozor najmä na tri hlavné body:

  • píšte gramaticky správne a používajte diakritiku - výhovorka, že ide o e-mail neobstojí, pri správnom nastavení sa diakritika zobrazí vždy,
  • neobťažujte svojich zákazníkov častým rozosielaním správ - chápem, že pred Vianocami môže byť vhodné posielať e-mail každý týždeň, ale nerobte to. Je to najlepšia cesta ako znechutiť zákazníka,
  • skontrolujte si správnosť informácií - ak niečo iné ponúkate v e-maili a niečo iné na webe, nepôsobí to dôveryhodne. Na webe je konkurencia bližšie, ako v skutočnom svete.

Je už viac než týždeň od obdržania e-mailu, ale cena v Martinus-e sa k dnešnému dňu (18. 7. 2009) stále nezmenila. Bežný používateľ by sa rozhodoval najmä podľa ceny a preto by kúpil dvd v Gorile. Niekedy je však potrebné brať do úvahy profesionálny prístup a vystupovanie obchodu a v tomto má Martinus mnohonásobne navrch. A hlavne, je to prvá "chybička krásy", ktorú som u nich spozoroval. To sa o druhom menovanom povedať nedá.

Autor: shaggy Kategória: použiteľnosť Publikované: 18.07.2009

Komentáre

Polia označené hviezdičkou * sú povinné.







rss